Met meerdere stormen die kort na elkaar over het land trokken, hadden onze collega’s van de calamiteitendienst en verzekeringsafdeling hun handen vol. We hebben op deze stormachtige dagen een kleine 800 meldingen van stormschades ontvangen. Op vele plekken werd onze hulp ingeroepen om noodreparaties uit te voeren en zo verdere schade te beperken. Vervolgens zijn stormschades in kaart gebracht voor het definitieve herstel.
Zodra er storm op komst is treedt ons calamiteitenprotocol in werking. Dat houdt in dat collega’s, zowel voor het opvangen als voor het opvolgen van de meldingen, paraat staan. Daarnaast wordt materieel, zoals hoogwerkers en materialen zoals dakpannen, houten platen, zeildoek en zandzakken, klaargezet om snel actie te kunnen ondernemen op de schademeldingen. Het protocol werd met drie stormen op rij aan een flinke test onderworpen en is daar met vlag en wimpel doorheen gekomen. Uiteraard met dank aan de inzet van de collega’s.